Sivut

maanantai 12. kesäkuuta 2017

Herkän ihon hoitaminen kesällä

Vaikka kesä tuokin osaltaan helpotusta mun kuivaan ihoon, täytyy tottakai kesällä huolehtia myös kosteuttamisesta ja puhdistuksesta. Viime kesänä mun iho oli todella ärtynyt, eikä oikein mitkään tuotteet tuntunu sopivan. Jopa nuo L300-sarjan tuotteet ärsytti ihoa, mutta onneksi olen päässyt taas käyttämään niitä!

Puhdistusaineena oon käyttänyt L300-sarjan Ultra Sensitive Foaming Cleanseria. Tämä puhdistusaine on nimenomaan herkälle iholle ja kuten tuotekuvauksessa luvataankin, se jättää iholle ihanan tunteen. Ei kiristä vaan iho tuntuu kosteutetulta. Koostumus yllä aluksi, sillä se on hieman juoksevaa. Aluksi tuntui, että tuotetta on vaikea käsitellä, mutta muutaman pesukerran jälkeen opin toimimaan aineen kanssa. Itselläni tämä toimii paljon paremmin omalle herkkis-iholleni, kuin aiemmin testaamani L300-sarjan puhdistusvaahto tai puhdistusmaito, vaikka nekin hyviä tuotteita ovat. Kuitenkin Sensitive Foaming Cleanser jättää kosteutetun olon ihoon ja pitää paremmin omaa kosteustasapainoa yllä. Pisteet myös siitä, että L300-sarjan Ultra Sensitive tuotteet on kehitelty yhteistyössä Allergia- ja astmaliiton kanssa!

Puhdistuksen jälkeen käyn kasvot läpi vielä kasvovedellä. Älkää ihmiset unohtako kasvoveden tärkeyttä ihonhoidossa! Kasvovetenä oon käyttänyt L300-sarjan Intensive Moisture 3 in 1 Micellar Cleansing water -kuivan ihon puhdistusvettä.Kasvojen rasvan löysin oikeastaan sattuman kautta. Olin ostamassa käsirasvaa ja nappasin kiireessä tuon Vaselinen rasvan mukaan. Huomasin, että se imeytyy käsiin todella nopeasti ja jättää ihana pehmeän ja sileän pinnan. Kokeilin tuotetta kasvoille ja tadaa, enpä ole nyt muuta käyttänytkään. Vaseline tosiaan imeytyy todella nopeasti, kosteuttaa tehokkaasti, mutta ei jätä rasvaista tunnetta. Sopii erinomaisesti meikin alle juuri tuon nopean imeytymisen vuoksi. Lisää tuotetietoa löytyypi täältä.

Kuorintana käytän Madaran kirkastavaa AHA kuorintanaamiota. Ihosta tulee kirkkaampi ja puhdistettu! Tätä oon käyttänyt noin kerran kahteen viikkoon, riippuen ihon kunnosta ja epäpuhtauksien määrästä.

Näillä mun iho on ainakin toistaiseksi pysyny hyvänä, puhtaana ja kosteutettuna.
Onko sulla jotain luottotuotetta herkän ihon hoitoon? Jos on, ilmianna se kommenteissa!

1 kommentti:

  1. Mielenkiintonen postaus! :)

    https://millattt.blogspot.fi/

    VastaaPoista