Sivut

maanantai 23. tammikuuta 2017

Bridal Bootcamp

Oon puhunu täällä jo muutamaan kertaan siitä, että oon päättänyt aloittaa säännöllisen liikunnan taas uudelleen tosi pitkän tauon jälkeen. Halusin jonkun kunnon sysäyksen taas liikkumiseen ja selkeät tavoitteet. Selailin erilaisia ohjelmia ja eteeni tulikin Facebookin Häät 2017-ryhmässä Fitverstaan Bridal Bootcamp. Ja niinpä kävi, että tuo ohjelma kilahtikin sähköpostiini! Jännitin aluksi aikalailla sitä, kuinka rankkoja treenit tulee olemaan. Viime viikko oli Bootcampin ensimmäinen viikko ja täytyy sanoa, että treenit olivat itselleni tosi hyviä: tuli hiki ja lihaksissa tuntui, että nyt on liikuttu. Toisaalta treeni ei ollut liian rankka siinä mielessä, että treenin rankkuus olisi tappanut motivaation.

Ruokailut on suurempi kompastuskivi, kuin liikunta. Syön liian vähän koska unohdan sen ja syöminen painottuu liikaa iltaan. Oon nyt viimeiset vajaa kaksi viikkoa tarkkailut syömisiä enemmän ja keskittynyt siihen, että syön tasaisin väliajoin oikeanlaista ruokaa. Tuossa Fitverstaan paketissahan tulee ruokavaliopohjia, jotka ainakin mua ohjailee syömisissä. Facebookin Fitverstaan ryhmissä taas on kansio omille resepteille ja siellä on ihania ruokauutuuksia! Joitakin niistä on jo tullut kokeiltua.
Suurin muutos ruokailussa on taas jälleen aamupalan syöminen, joka on onnistunut jo ihan kivasti! Noin viikon jälkeen huomaa aamulla, että on nälkä heti herätessä. Se on mulle aika uutta, sillä yleensä syön ekan kerran vasta lähempänä puoltapäivää.


Koska yliopisto vie nyt enemmän aikaa ja koska mun pitää itse suunnitella viikkoni, oon ottanu sunnuntai-illan mun suunnittelupäiväksi. Suunnittelen siis tulevan viikon yliopistohommat, liikunnat ja muut menot niin, että joka päivä tulisi tehtyä jotakin hyödyllistä kaikilta osa-alueilta mutta niin, ettei tulisi ylimääräistä stressiä ja kiirettä. So far so good, on toiminut mulla! Katsotaan miten tulevat viikot ja kandinkin kannalta lisääntyvät stressikäyrät vaikuttaa liikuntaan..

Vaikka tavoitteena onkin oman hyvinvoinnin lisääminen ja painon pudotus, en ajattele, että tämän nyt on mun "morsiuskunnon" treenaamista. Vaan ihan elämäntapojen uudelleen opettelua. Olisi kiva kuitenkin näin kohta 26-vuotiaana opetella syömään oikein ja alkaa taas nauttimaan liikunnasta.

Ootteko te tehneet elämäntaparemppoja näin uuden vuoden jälkeen?

 

2 kommenttia:

  1. Hei mahtavaa! Vaikuttaa tosi hauskalta :) Mullakin on ongelmana se, että aikataulujen takia jää välillä ruokailuja väliin.
    Mutta yksi päivä sinne tänne ei nyt mitään haittaa :) Tsemppiä sun treenailuihin!

    ❀ Cinderella Days ❀

    VastaaPoista
  2. Kommentoin harvoin jos ollenkaan mihinkään, mutta nyt tuntui siltä että on semmonen asia mikä on itselle läheinen. Nimittäin liikunta voi itseasiassa olla hyvä lääke siihen stressikäyrään! Mutta jos ressaa hirveästi niin ei kannata tehdä mitään supertreeniä jos ei yksinkertaisesti jaksa (koska sun kroppa on väsy stressistä ja kuormittuu vaan entisestään) vaan käy esim. kävelemässä luonnossa tai tekee jotain muuta liikuntaa mistä tulee hyvä mieli :) tsemppiä reenailuihin - täälläkin yritetään ottaa taas itseä niskasta kiinni! Sulla on tosi kiva blogi!

    VastaaPoista