keskiviikko 21. syyskuuta 2016

Rakastan sinua, syksy.






Viime viikonloppuna meillä oli perinteeksi muodostuneet rapujuhlat kotikodin mökillä. Oli ihana pitkästä aikaa nähdä koko perhettä samalla kertaa, vaikka harmiksi siskojen miehet ei päässeetkään paikalle. Rakastan syksyä ja oon aina rakastanut. Syksyisin mökillä on omanlaisensa tunnelma, josta mä pidän ihan hirveästi. Siellä on niin hirvittävän rauhallista. Luonto rauhoittuu ja valmistautuu syksyyn. Talven odottava tunnelma ja syksyn uninen tunnelma - värit, tuoksut ja ilmat rauhottaa mua ihan hirveesti. Kesä oli vähän stressaava tietyiltä osin ja mökillä syksytuulta kuunnellessa mulle tuli vaan niin rauhallinen ja hyvä olo - stressi katosi tiehensä, eikä ole tälläkään viikolla tullut vielä takaisin. Ihankuin koko syksyinen maisema olisi sanonut mulle, että nyt sä voit relata. 

Tää syksy on tuntunut erityisen hyvältä. Mä luulen, että se johtuu vain siitä, että viime syksy oli niin älyttömän huono, enkä edes haluais hirveästi muistella sitä aikaa. Oon vaan niin älyttömän kiitollinen siitä, että mulla oli silloin vierellä ystävät. Oon niin kiitollinen myös siitä, että Antti tuli mun elämään ja oon myös ylpeä siitä, että uskalsin lähtee kattomaan, mitä meidän suhteesta tulee. Vuodessa voi todellakin tapahtua paljon. Nyt mä voin katsoa viime vuotta ja oikeesti ymmärrän, että asiat tapahtuu tarkoituksella ja oon taas vähän vahvempi ihminen, kuin vuosi sitten. 


Mähän en syö rapua enkä oikeastaan mitää kalojakaan, joten itse rapujen takia en juhlia odottanut. Mun syksyn perinneherkku on äitin tekemä sienikeitto ja ai että oli hyvää! Toki meille oli laitettu paljon muitakin herkkuruokia! 




Syötiin hyvin, saunottiin ja vietettiin ihanaa perheaikaa! Illan kruunasi ehdottomasti meidän rantaan vieraiksi tulleet joutsenet. 

Tähän aikaan vuodesta mä muistan myös meidän bändin kappaleen Muuttolinnut. Se kertoo just tälläisistä syksyisistä illoista ja elämästä. Minä tykkään tästä. Voispa syksyn tuoksun ja värit säilöä purkkiin talven varalle.. Tästä (klick) pääset muuten kuuntelemaan meidän bändin syksykappaleen.

Pus pus!

Ps. Pahoittelen, että teksti on tavallista pienempää. Blogger ei halua tehdä mun kanssa nyt yhteistyötä.


2 kommenttia :

  1. Postausta lukiessani kiinnitin ensimmäisenä huomiota kuvien upeisiin servietteihin :D

    VastaaPoista