keskiviikko 14. syyskuuta 2016

Arkimeikin ongelmallisuus

Rakastan lukea ihmisten arkimeikkipostauksia. Kuinka meikkiin menee vain muutama minuutti ja pienillä jutuilla saa freshin ilmeen, mitkä ovat luottotuotteita ja kuinka tämän meikin joku tekee joka aamu. Siis joka ikinen aamu? Oikeasti?

Muistan vielä, kuinka yläasteella heräsin seiskalta tekemään koulukelpoista meikkiä. Lukiossa into lopahti ja arkimeikki ei ole ollut mun juttu sen jälkeen. Joka syksy vannon, että nyt panostan arkimeikkiin ja herään vähän aikaisemmin, jotta saan käyttää rauhassa viisi minuuttia kasvojen puunaamiseen. Silti joka aamu löydän itteni aikalailla meikittä lähdössä kouluun. Vaikka meikittömänä oleminen ei ole mulle ongelma, koen silti pientä morkkista siitä, että mulla ei ole arkimeikkiä. Toisaalta oon alkanut miettimään, onko pakko jos ei jaksa?

Aamuisin viisi minuuttia pitempään nukkuminen tekee mut paljon onnellisemmaksi, kuin se, että lähden meikattuna yliopistolle. Toisaalta yliopistolla katson kadehtien niitä, jotka ovat jaksaneet herätä viisi minuuttia aikaisemmin laittamaan ripsaria tai poskipunaa. Vaivaiset viisi minuuttia, sen tarvitsisin siihen, että olisi fresh olo. Ilman meikkiä tulee helposti nuhjuinen ja kipeäkin olo. Tässäpä onkin siis dilemma - herätä viisi minuuttia aikaisemmin arkimeikin tekemiseen vai torkuttaa tyytyväisenä sama aika?

Toisaalta oon miettinyt, että en edes tiedä, mitä mun arkimeikkiin kuuluisi? Ehkä siksi siihen meneekin aikaa, koska en aamulla tiedä, mitä olen tekemässä. Nyt pyytäisinkin teitä - linkatkaa kommenttiboksiin teidän arkimeikin tutorial. Tarvitsen inspiraatiota. Ja onko kellään muulla samaa arkimeikkiongelmaa, kuin mulla? 

7 kommenttia :

  1. Oon ihan samanlainen kuin sä, paitsi etten koe morkkista meikittömästä naamasta! Viikonloppuisin ja juhliin tms on kiva panostaa ulkonäön suhteen. Silloin tulee sellainen nätimpi olo, ettei näytäkkää variksenpelättimeltä :D

    VastaaPoista
  2. On täysin okei nukkua se viis minuuttia pidempään! Niin mäkin teen eikä siks oo linkata mitään tutoriaalia, mutta toivottavasti ny kuitenki saat kivoja vinkkejä :D Jos susta tuntuu et pieni meikkailu aamulla vois piristää sun loppupäivää ni kannattaahan sitä ainakin kokeilla ^^

    VastaaPoista
  3. Moi Auroora!
    Bongasin postauksesi ja oli ihan pakko tulla kirjoittamaan omasta rutiinistani, joka on taittunut tavaksi vasta hiljattain.

    Olen kohta kolmekymppinen, ja meikannut täyttä häkää yläasteelta lähtien (ehkäpä jo kuudennelta), ihan niinkuin sinäkin: heräten kukonlaulun aikaan :) Tykkään tehdä rauhassa ja jättää vähän varaa muuttujillekin, joten olen tämän vuoden toukokuuhun saakka varannut tunnin aamustani ehostukseen. Ja siihen rutiiniin kuului siis aivan kaikki, korostuksia ja varjostuksia myöten.

    Sitten tuli kesä ja päivetys ja mietin että kuka tosiaan sanoo että minun TÄYTYY edes meikata? Minulla on hyvä oliivi-iho luonnostaan ja tummat ripset, miksi meikata niitä "piiloon"? Menin viikon verran meikittömänä töihin. Ensimäistä kertaa IKINÄ. Työkaverit kehuivat ihoani ja raikasta ilmettäni, ja mulla oli tosi hyvä, yllättävänkin hyvä fiilis ihan pelkässä huulirasvassa! Mutta silti tuntui siltä että se täysmeikittömyys näin asiakaspalvelualalla häiritsi vähän itseäni. Että vähän jotain kuitenkin tuomaan ilmettä. Joten nyt olen käyttänyt iholla heleyttäviä voiteita, silmänalusiin valokynää tarvittaessa, sipaissut kevyesti poskipunaa ja laittanut asuun mätsäävää huulipunaa. Mun meikkirutiiniin menee tänäpäivänä todellakin se viisi minuuttia vanhan tunnin sijaan. VIISI! Ja mulla on itselläni tosi freesi ja kevyt fiilis entiseen verrattuna, ja vihdoin olen ymmärtänyt että less is more kerta ei naamassa ole mitään peiteltävää! Ja nyt kun on ollut parit tärkeät juhlat, niin on sitten tuntunut juhlavalta tehdä se entisen rutiinin meikki niitä varten: tuntuu näyttävämmältä ja tilanteeseen sopivalta ja KIVALTA tehdä se täysmeikki, kun se ei ole jokaisen arkiaamun homma.

    Itse voin suositella nyt oman kokemukseni myötä, ettei aamuisin tarvitse välttämättä nähdä hurjana vaivaa. Heleyttävä voide antamaan valoa kasvoille ja joku omaa mieltä piristävä huulipuna/kiilto ja toimii! Toki jokainen tekee niinkuin itselle tuntuu hyvältä ja omaan ihoon sopii :)
    Paras palaute mitä olen itse tästä saanut on tullut omalta mieheltä: "rakas minusta sinä olet kaunein ilman mitään". Ja ensimäistä kertaa elämässäni vasta nyt minusta itsestänikin myös tuntuu siltä.

    Iloista syksyä sinulle ja kaikille ketkä jaksoivat lukea tämän kommentin :D

    VastaaPoista
  4. Mun arkimeikki muodostuu aamupalan ohessa. Linnoittaudun peilin eteen paistetun kananmunan ja smoothien kanssa ja pureskellessa piirtelen kulmia ja levittelen meikkivoidetta. Mäkään en välttämättä jaksaisi joka aamu, mutta siitä on tullut niin rutiini, etten tunne enää herääväni kunnolla ilman sitä :D

    VastaaPoista
  5. Mun arkimeikki on niinkin helppo ja nopea kuin kulmakynä ja ripsari :D Joskus yläasteella tein vartissa meikkivoiteella ja puuterilla, mutta nyt oon ne jättäny spesiaalihetkiin.

    VastaaPoista
  6. Jos haluan nopeasti ulos ovesta, homma on simppeli: naamapesun ja kosteutuksen jälkeen ohut meikkivoide (Lumenen Nude Perfection on ihana, ei tartte välttämättä edes puuteroida!), vähän poskipunaa, kulmiin värillistä geeliä, luomien pohjustus ja puuterointi, ehkä ripsaria, ja ehdottomasti huulipunaa. Koko hommaan menee alle 10 minsaa.

    Pitääkin tehdä omaan blogiin juttua aiheesta. Kiitos ideasta!:)
    http://mennentullen.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  7. Tosi kiva postaus! Täytyy sanoa että itseäni on just tämä sama aihe ärsyttänyt, kun jotenkin ei jaksaisi herätä meikkaamaan ja sitten kun on kiire niin ei millään saa kulmakarvoja näyttämään samalta ja kaikki menee mönkään. Olen itse pohtinut miten saisin esimerkiksi niihin kulmiin sen verran väriä ettei tarvitsisi erikseen pahemmin meikata :D Mutta kiva blogi sulle muutenkin! Jään lukemaan enemmän.

    VastaaPoista