tiistai 12. heinäkuuta 2016

Kesän ihonhoitorutiinit


Kuten täällä oon monta kertaa puhunukkin, mun iho on tosi kuiva. Kuivuuden lisäksi mun iho reagoi esimerkiksi vesivaihteluihin paikkakuntien välillä - iho reagoi siis ihan kaikkiin muutoksiin välittömästi kutinalla, ihottumalla ja kuivuusnäpyillä. Lisäksi tietty kaikki stressi, kerran pesemättä jääneet meikit, juotu veden määrä ja syöty ruoka näkyy ihossa välittömästi. Nyt mun iho on päättänyt olla superherkkä tänä kesänä ja ärtyi alkukesästä jopa mun luottotuotteesta, L300-sarjasta.

Huomasin, että mun iho kaipasi enemmän luonnollisia aineita ja lisäksi niitä kuuluisia ihonhoidon rutiineja. Rutiinit tulevat mulle yleensä vasta talvella, kun iho kuivuu ja vaatii parempaa huolenpitoa. Kun L300-sarjan tuotteet ei enää käyneet iholle, piti etsiä uudet tuotteet ja uudet rutiinit. Jos joku kamppailee samanlaisen ongelmaihon kanssa, niin tässäpä mun vinkit ja tuotteet joita käytän. Osa näistä vinkeistä on varmaan joillekin itsestäänselviä, mutta noh, mä oon joutunu opettelemaan niihin. 


Puhdistusaineena oon käyttänyt Herbinan Moisture Balancen puhdistusvaahtoa. Se kosteuttaa ja puhdistaa meikin tosi hyvin.  Muiden puhdistusvaahtojen jälkeen iho on kireä ja huutaa rasvaa, mutta tämän jälkeen iho tuntuu pehmeältä ja kosteutetulta. Vaahto on kivan ilmavaa, eikä se valu kasvoista pois, vaan sitä on helppo levittää ja hallita. Liian vahvat tuoksut ei oo myöskään mun mieleen ja tässä on tuoksua sopivan vähän! 

Tällä oon pessyt kasvot aamulla sekä illalla ja se onkin ollut opeteltava asia. Siis tuo kasvojen peseminen aamulla. Illalla se on tietty ollut itsestäänselvyys, mutta en vaan oo jaksanut pestä kasvoja aamulla erikseen. 


Kasvoveden käyttäminen on mulla myös painottunut talvelle ja silloinkin se on aika satunnaista, ei siis millään tavalla rutiininomaista. Nyt oon ottanut itseäni niskasta kiinni myös tässä asiassa. Ostin Erisanin kasvovettä, joka on tarkoitettu normaalille ja kuivalle iholle. Herbinan jälkeen tätä vähän vanulappuun ja kasvot ja kaula käydään läpi. Tästäkään ei tuu sellaista ärsyttävää kireää tuntua kasvoille! 


Oikeanlaisen rasvan löytäminen onkin ollut melkoinen haaste. Luulen, että tuo aamun kasvojen pesemättömyys on johtunut juurikin asiasta rasva. Musta tuntuu, että kaikki rasvat imeytyy liian hitaasti tai jättää kalvon kasvoille, jolloin meikin levittäminen ei onnistu tai jättää kasvoille jotenkin inhottavan ja rasvaisen tunteen. Kokeilin LV:n kasvovoidetta ja ihastuin!

Kasvovoidetta ei tarvitse paljon, koska se on riittoisaa ja levittyy hyvin, Tämä imeytyy kasvoille nopeasti ja imeytyy niin hyvin, ettei kasvoille jää sellaista inhottavaa lähmätunnetta. Meikkaamaan pääsee melkeinpä siis heti, joka on aamusin aika hyvä juttu! Vähän epäilin tuota 24h kosteutusta, mutta niinä päiviä, joina en meikkaa, iho tuntuu vastarasvatulta koko päivän! Ei tarvitse siis lisäillä rasvaa miljoonaan kertaan, jotta kuivakin iho tuntuisi tarpeeksi kosteutetulta. 

Olen myös ottanut käyttööni LV:n saman sarjan kuorintavoiteen, jolla kuorin kasvot 1-2 kertaa viikossa. 


Suurin muutos ihonhoidon rutiineissa on ollut siis kasvojen pesu aamuisin. Oon myös kunnostautunut siinä, että meikit pestään kunnolla iltaisin, vaikka olisi kuinka väsy ja mieli tekisi vaan mennä nukkumaan. Aamuisin nassu kiittää tästä työstä!

Onko täällä muita ongelmaihoisia?

-AUROORA-

Lähetä kommentti