keskiviikko 25. toukokuuta 2016

Naps - hiukset kesäkuntoon!

Mitä saadaan, kun yhdistetään leijonanharja, harakanpesä, liimaa ja karheeta heinää? Niistä saadaan mun hiukset. Ainakin vielä tän aamuiset hiukset. Enpä nimittäin muista, millon olisin niitä oikeasti leikannut kunnolla, sillä yhden sentin "tasoitus" ei taida olla tasoitus lainkaan? Ja jos jokainen kerta, kun värjää kotona hiukset, on väri erilainen niin tulos ei ole hirveän ihailtava. Lisätään siihen vielä luonnonkihara niin tadaa, koko komeus on valmis!

Viime viikolla mua alkoi ahdistaa oikein kunnolla tämä mun harjas. Se oli kuiva, karhea, epämääräisen värinen ja jotenkin todella eloton. Pienoista lisäahdistusta tuo sukulaisen tulevat ylioppilasjuhlat sekä kaverin häät loppukesästä. Piti saada harjas kuntoon ja äkkiä. Onneksi, onneksi, sain blogin kautta mahdollisuuden käydä tutustumassa Jyväskyläläiseen kampaamoon, Napsiin.
Naps sijaitsee aivan keskustassa, Väinönkadulla, tarkemmin selitettynä levykauppa X:n vieressä. 


Napsissa mua oli heti vastassa ihana Marita, joka oli vastuussa harjakseni kuntoon laittamisesta. Istuttiin alas ja katsottiin hieman hiusten tilannetta.. Aikamoista hamppuahan se on, joten heti oli sanomattakin selvää, että pituudesta lähtee paljon. Punainen väri on melkoisen hankala kesällä, joten haluttiin luonnollista punaisen ja kuparisen sävyä, joka haalistuu kauniimmin. Ajatuksena oli myös värjäysvälin pienenä pitäminen ja saada hiuksiin sellainen väri, jota voisi kirkastaa colormaskeilla. Tässä alhaalla on muuten kuva hiusten lähtötilanteesta....... Myönnän, hirveää..



Päädyttiin laittamaan hiuksiin kevytväri ja olin hieman huolissani kevytvärin kulumisesta. Pesun yhteydessä Marita laittoi SP:n emulsion hiuksiin, joka toimii ikäänkuin värilukkona. Pitää siis värin hyvin päässä jopa kymmene pesukertaa, joten ihan heti väri ei pääse kulumaan pois! Värilukko oli mulle ihan uusi juttu (heh, ei ihme, kun kampaajalla tulee käytyä niin harvoin..) ja olin kyllä tosi innoissani siitä! Yleensä kun punainen väri kuluu ja valuu pois nopeasti, kestoväristäkin huolimatta. Kannattaa siis kysyä kyseisestä asiasta, jos tuntuu, ettei väri pysy tarpeeksi kauan!




Värien vaikuttamisen aikana oli ihanaa rentoutua, juoda kahvia ja selailla lehtiä. Tää viikko on ainut lomaviikko ennen töitä ja tulee kyllä todella tarpeeseen. Loma alkoi maanantaina migreenikohtauksella ja eilen oli työpalaveri, joten oli ihanaa päästä tänään rentoutumaan ja saada jotain hemmottelua. Meinasin itseasiassa nukahtaa pesupaikalle, kun taustalla soi rauhallista musiikkia, oli ihanan hämärää ja sain päähieronnan.. Ah,ihanaa! Tuo pesupaikka oli kyllä ihan mun lempparihuone. Se oli niin ihanan tunnelmallinen!



Värjäämisen jälkeen alettiinkin leikkaamaan hiuksia ja latvoista lähti aikamoiset palat! Tosin latvojen lyhentäminen oli enemmän kuin tarpeellista. Lopuksi hiukset föönattiin ja latvoja vähän kiharreltiin. Tässäpä mun uudet kesähiukset, olkaa hyvät:

Ihanaa, kun harja menee hiuksista kunnolla, liukuen läpi eikä latvat heti takkuunnu keskenään. Väri on luonnollinen ja juuri sellainen, mitä halusin. Usein on käynyt niin, että väristä tulee liian rusehtava ja punaisuus ei tule tarpeeksi hyvin esille, mutta tässä sävyt on juuri kohdallaan. Hiukset tuntuu kyllä omituisen lyhyiltä, mutta ihanaa, kun ne on terveen ja elävän näköiset.

Tykkäsin myös väristä kovasti siksi, että se toi väriä hieman kasvoillekin. Oon ympäri vuoden erittäin kalpea ja väärät punaisenkin sävyt voi korostaa kalpeutta. Tällä värillä kasvot saa vähän hehkua ja vihreät silmät tulee kivasti esiin! Tykkäsin myös siitä, että latvat leikattiin hieman rikkonaisiksi, niin luonnonkihara jaksaa kihartaa ne myös ihan itsestään. Rikkonaisempi leikkaus tuo myös lisää elävyyttä hiuksiin.



Leikkauksessa ja muutenkin hiusmallia ja väriä suunniteltaessa tykkäsin siitä, että Marita mietti oikeasti kaikki kiharan hiuksen kannalta. Etuhiuksia ei voi laittaa liian lyhyiksi ja kerrostusta ei saa olla liikaa, tai hiukset alkavat näyttää ohuilta ja hattaralta. Mulla oli sellainen olo, että kampaaja tiesi miten kiharat hiukset käyttäytyy ja mitä tulee ottaa huomioon. Aina näin ei ole ollut. Pisteet siis myös tästä!

Nyt mulla on aivan ihanat kesähiukset joilla voi kirmailla pitkin kesälaitumia! Jospa tämä reissu myös motivoisi pitämään hiukset vähän paremmassa kunnossa, ettei tarvitsisi jokakerta leikata niin paljoa pois! Tässäpä vielä tuotteet, joita mun kiharaiseen hiukseeni käytettiin tällä kertaa. Löysin muuten mun uudet suosikkituotteen hiuksille: sokerisuihkeen!



Ootteko te käyneet Naps:issa? Ootteko
te uskaltaneet tehdä räväkän kesähiusmuutoksen vai
menettekö samoilla kutreilla vuoden ympäri? 
Ihanaa aurinkoista viikkoa kaikille! 





11 kommenttia :

  1. Samoilla hiuksilla ympäri vuoden! Tekisi mieli kokeilla vaikka mitä uusia malleja ja värejä, mutta olen aikamoinen nössö hiusten suhteen.. :D Ihana tuo väri! Sopii sulle hyvin <3

    VastaaPoista
  2. Oi blogi missä on musajuttuja! Tää on niin mun juttu, jäin seuraamaan!

    https://seikkailija-dora.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva juttu, että tykkäät! Heitä vaan rohkeesti postausideaa tai kysymyksiä, ni teen postauksen!:)

      Poista
  3. oi sun hiukset on ihanat nyt! sopii sulle hyvin :)

    http://adorabledreamss.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia paljon, tykkään iteki kovasti näistä!

      Poista
  4. Voi mää tartteisin kyllä samanlaisen käsittelyn mun käkkärälle! Oon miettinyt myös olaplex-hoitoa, sen pitäisi tepsiä tehokkaasti myös kiharatukkaan! Onko sulla muuten vielä ollut käytössä Klippoteketin tuotteita? Miten toimii shampoo/hoitoaine, jos oot testannut?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä mietin myös tuota Olaplexia, mutta aattelin kattoo sitten talvella kun hiukset menee silloin niin käkkäräks.:) On käytössä Klippoteketin tuotteet! Shampoo toimi hyvin joku 3vk, mutta jotenkin päänahka allergisoitui sille ja jouduin jättämään sen käytön pois. Mulla on ennenki reagoinu mm. Bed Headin shampooseen päänahka noin. Perus hoitoainetta käytän kyllä vielä ja siitä ei mitään oireita tuu. Lyömättömät tuotteet mun käkkärään on Deep Inpackning tehohoito/naamio sekä hiuksiin jätettävä Spray Balsam. Mun käkkärään toi Spray Balsam toimii parhaiten niin, että suihkutan sitä käsiin ja sitten puristelen sen sitä kautta ympäri hiuksia. Suihkuttaessa tulee helposti liikaa ja hoitoaine jää vaan "pinnalle". Mun tukalle noi on toimineet parhaiten, suosittelen kokeilemaan!

      Poista
    2. Hei hyvä tietää, kiitos vinkeistä! :) Mulla on itse asiassa just tällä hetkellä käytössä Bed Headin se sininen setti, joka on vissiin jotain superhoitoa huonokuntoisille hiuksille, mut oon tässä jo jonkin aikaa ihmetellyt päänahan kutinaa. Voi siis selkeästi johtua noista, kun sullakin on oireillut! Äh, kyllä osaa sitten olla vaikeita nämä pään jutut...

      Poista
  5. Oii ihanat hiukset <3 Mä oon ite menos kans tänää kampaajalle leikkaa kesätukan ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia! :) Pistähän kuvaa sitte uusista hiuksista!

      Poista
  6. Miten tota sokerisuihketta käytetään/missä vaiheessa käytät sitä? Siis laitatko esim. ennen föönausta(kosteisiin vai kuiviin hiuksiin) ja minkä verran...? Tosi terveen näköiset hiukset sulla nyt, ihanat kesähiukset. 😊

    VastaaPoista