tiistai 12. huhtikuuta 2016

Uusi Manner

Kyselin teiltä tässä postauksessa toiveita, mistä haluaisitte mun kirjottavan. Yks toive liittyi mun bändiin, joten siitä päätin kirjoittaa nyt tällä kertaa. 

Historiaa

Bändini nimi on siis Uusi Manner ja tuolla nimellä me ollaan nyt kuljettu nyt muutaman vuoden. Alunperin musiikki ja musiikin tekeminen lähti duoilusta. Seurustelin silloin Simon (the kitaristi) kanssa ja alettiin yhdessä vain jammailemaan coveribiisejä. Pikku hiljaa alettiin tekemään omia kappaleita ja niitä tehtiinkin melkein kolme vuotta. Pian alkoi tuntumaan, että kahdestaan näistä biiseistä ei saa sitä kaikkea irti, mitä halutaan. Tuntui, että meillä on enemmän annettavaa näille kappaleille ja siitä lähtikin ajatus bändin laajentamisesta.

Hetken pohdinnan jälkeen pyydettiin rumpuihin Vili ja silloin bassoa soitti Mikko. Vuosi sitten Mikon muun musiikilliset prokkikset ei antaneet aikaa Mantereelle, joten saatiin uusi basisti Jukka. Tällä kokoonpanolla soitellaan siis nykyisin : minä ja kolme kollia. Keväällä 2014 alettiin äänittämään meidän ensimmäistä EP:tä ja  syksyllä se saatiinkin julkaistua. Tuo ensimmäinen kuva on muuten kyseisen EP:n kansi! EP:tä voi kuunnella myöskin Spotifyssa, täältä. Tämän vuoden puolella olisi tarkoitus alkaa äänittelemään sitten ihan levyä.

Bändin nimi on taas tulosta mun vahvasta intiaanivaiheesta, joka oli päällä juuri niihin aikoihin, kun duosta tuli bändi. Halusin jotain inkkarihenkeä nimeen, koska onhan meidän musiikkikin vähän sellaista inkkarimaista, mystistä ja rauhoittavaa. Vili taisi kerätä erilaisia inkkarinimiä netistä ja sieltä yhdisteltiin sitten tämän lapsukaisen nimi.

Keikat

Soitetaan keikkoja oikeastaan ihan missä tahansa. Ollaan soiteltu kaikenkaikkiaan duona ja bändinä Jyväskylässä, Tampereella, Helsingissä, Suomussalmella, Kotkassa, Hankasalmella ja Turussa. Nämä ainakin muistan! Jokainen keikkapaikka on vähän erilainen mutta sehän tästä tekeekin jännää!
Ja kun kyseltiin, saako keikoista palkkaan niin aika suora ja realistinen vastaus on, että ei niistä kyllä juuri mitään saa. :D Mutta toisaalta, mä tykkään keikkailla ja se on superhauskaa. Kun vielä tällä tasolla, harrastelijana sitä tekee, niin ei siitä miljoonia kyllä voi odottaakaan.

Mistä meidät löytää? 

Meitä pystyy seuraamaan varmimmin mun Instagramin kautta (linkki löytyy tuolta oikealta), mutta myös käyttäjänimellä uusimannerband meidät löytää Instasta. Meitä voi toki myös seurata Facebookista!  Mun Instasta löytää keikkakuvia ja keikoista ilmotellaan myös Faceen. Seuraavan kerran meidät voi nähdä muuten lauantaina täällä Jyväskylän Red Neckissä, Folk Train Festissä!




Tässäpä tällainen pikainen katsaus meidän bändiin! Jäikö kysyttävää?:)

 

6 kommenttia :

  1. Olen kuunnellut teidän bändiä muutaman vuoden. Mun kaveri oli känyt teidän keikalla, ja sit eräs kaunis päivä kun menin hänen luonaan käymään, kuunneltiin tuota levyä uudestaan ja uudestaan. Tykkään ihan hirveesti Paperilaivat-nimisestä kipaleesta ja lähes poikkeuksetta kun se soi mun spotifystä, kysyy joku että "mitä tää on?" (positiivisessa mielessä siis!).
    Myös Käpykylä on hyvä - oon kotosin pikkukylästä Savosta ja tuntuu ku se kertois mun nuoruudesta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos!! :) Paperilaivat on mun yks lemppari myös meidän biiseistä! Toivotaan, että kun meidän levy (toivottavasti tän vuoden puolella) julkastaan, et sieltä löytyy sit uusia lemppareita.:)

      Poista
  2. Tulihan tää postaus lopulta :D Taitaa päästä spotifyn soittolistalle pari uutta biisiä :D Tällähetkellä vasta Paperilaivat on kuuntelun alla, mutta vaikuttaa hyvältä ja varmasti muistakin tykkään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nonii!:) Ite en oo tyytyväinen tuohon EP:seen, mutta toivotaan et levystä tulis sit mieluisa. Ihanaa kuulla, että muut kuitenki tykkää!

      Poista