Sivut

torstai 7. huhtikuuta 2016

Kesäkuntoon - Ruokailut kuntoon!



Koska liikunnan lisäämisen ja parempaan kuntoon pääsemisen ohella pieni laihduttaminen on ollut kesäkuntoprokkiksen päätavoitteista, pitää myös ruokailuja tarkkailla. Tottakai kokonaisvaltaisen hyvän olon lisäksi ruokaillujen pitääkin olla kunnossa, vaikkei laihtuminen päätavoite olisikaan.

Kun aikanaan laihdutin paljon, olin ihan pihalla ruokailujen suhteen. En syönyt säännöllisesti enkä terveellisesti ja esimerkiksi proteiinia sain liian vähän. Otin silloin ensimmäisen kerran käyttöön Kalorilaskuri-sivuston. Sen avulla sain ruokailut kuriin ja fiksuiksi, sekä paino alkoi tippumaan paljon paremmin, kun aikaisemmin!

Nyt, kun on muutama kilo pudotettavana kesää kohti, otin taas Kalorilaskurin käyttöön. Ruotuun pääseminen toivottavasti helpottuu.Yleensä kaloreiden laskeminen on saanut multa ihon kananlihalle, mutta tää on oikeasti niin hirmuisen yksinkertainen ohjelma.

Aluksi sivulle laitetaan kaikki perustiedot pituudesta ja painosta. Sivulle merkitään lähtöpaino ja sen jälkeen joka aamu merkkaan aamupainon. Lisään vielä päivän perusliikkumisen ja ohjelma laskee valmiiksi ne kalorit, minkä verran voin syödä. Sivulle voi laittaa myös oman henkilökohtaisen tavoitteen.

Kun päivän kalorit on laskettu, merkitään syömiset erikseen pääsivulle. Nyt merkkailen ruokailut jälkeenpäin, mutta joskus suunnittelin ruokailut kiirepäiville valmiiksi.



Helpoksi tän sivuston käytön tekee se, että ruuat ja ravintoarvot löytyy valmiina ja annosvaihtoehtoja on teelusikallisesta vaikkapa viipaleisiin. Itse ei tarvitse siis laskea kaloreita! Syötät ruuan ja paljonko olet syönyt ja tadaa, puolestasi on laskettu kalorit!

Vasemmalla näkyvä pylpyrä kertoo myös proteiinin, rasvan ja hiilareiden osuuden. Alempi pylpyrä näyttää, miltä oman pylpyrän pitäisi näyttää. Itselläni meinaa aina tulla hiilareita liikaa ja proteiini jäädä liian vähäiseksi ja pylpyrä auttaa hahmottamaan ruokailuja taas ihan erilailla tämänkin asian suhteen.

Erikseen olevalle liikuntaosiolle voi merkkailla päivän liikkumiset, liikunnan keston ja rasittavuuden. Liikuntasivusto lisää automaattisesti pääsivulle lisäkalorit, joita saat liikunnan kautta.

Näillä siis jatketaan ja yritetään päästä kovasti kesäkuntoon! Tuleeko muuten mieleen mitään aihealuetta/teemaa, mitä te haluaisitte mun käsittelevän täällä? Kehonkuvaa, kauneusihanteita, entistä ylipainoa, juoksemista, treenin aloittamista?? Laitelkaahan kommenttia toiveista!


4 kommenttia:

  1. Siitä sun bändistä ois kiva kuulla lisää :) Ymmärsinkö oikein että oot joskus ollu ylipainoinen? Siitä ois myös kiva kuulla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo oon ollu ylipainoinen muutamia vuosia sitten. Tässä on postausta aiheesta jo ennestään, mut jos tulee jotain kysyttävää lisää ni pistä toki kommenttia! http://aurooraamurusko.blogspot.fi/2013/12/125kg.html

      Bändistä tulossa ens viikolla postausta!:)

      Poista
  2. No tota entistä painoa koskeva postaus vois olla itelle mielenkiintoinen, koska en oo niin kovin pitkään sun blogia lukenu että olis tietoa siitä että oisit ees koskaan ton enempiä painanut :D Sit tyyliin liittyvät postaukset kiinnostaa kans paljon ja mahdolliset erinäiset faktat suhun ja sun elämään liittyen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. http://aurooraamurusko.blogspot.fi/2013/12/125kg.html Tuossa on vanhasta painosta postausta, mut jos tulee jotai kysyttävää ni pistä toki kommenttia.Voin yrittää tehä postausta.:)

      Voisinpa väsäillä myös tyylipostausta ja faktapostausta myös!:) Kiitti ideoista!

      Poista