Sivut

torstai 14. huhtikuuta 2016

Kesäkuntoon - Bikini HIIT Challenge

Kesäkuntoon-postaussarjassa tänään esittelyssä Bikibi HIIT Challenge!

Vaikka mulla on motivaatio kesäkuntoon pääsemisestä melkoisen suuri, tuntui, että alkuun pääseminen, ajan löytäminen urheilulle sekä taas rutinoituminen liikuntaan oli kauhean vaikeaa. Etsin kotitreenin ohjeita ja törmäsin Bikini HIIT Challengeen. Ideana on siis kolmen viikon treeni, jolla sysätään liikunta käytiin ja siinä sivussa poltetaan kaloreita ja kiinteydytään. Kuulosti hyvältä ja sainkin kolmen viikon ilmaisen treenin Kesäkuntoon-postaussarjan tiimoilta.

Näin ekan viikon jälkeen treenit on olleet monipuolisia, helposti kotona toteutettavia ja aivan mainiota treenejä! Ekan treenin jälkeen jalat ja persaus oli kyllä aika hemmetin kipeitä, mutta pitkästä aikaa lihaksissa tuntui treeni! Parastahan koko hommassa on se, että treenit kestävät 20-30 minuuttia.
Lisäksi saa pieniä bonuksia, esimerkiksi ruokavinkkejä, jotta treeni purisi mahdollisimman hyvin.

Oon ennenkin huomannut, kuinka liikunta vaikuttaa muhun positiivisesti, mutta tällä kuluneella viikolla oon oikeasti havahtunut siihen, että vaikka en jaksaisi välillä liikkua, on se mun henkisen hyvinvoinnin kannalta vaan äärimmäisen tärkeää. Tottaki plussana se, että voi olla kropassa missä viihtyy! Viikko säännöllistä liikuntaa ja olen huomannut olevani itsevarmempi, paljon hyväntuulisempi, energisempi, herkkuja on tehnyt vähemmän mieli, ruokailusta on tullut säännöllistä sekä oon nukkunut paljon paremmin. Hämmentävää, kuinka viikossa voi olo muuttua näin paljon! Lisäksi nesteet on lähteneet liikkeelle ja vaaka näyttää 2kg vähemmän, kuin viikko sitten.


Treenit itsessään on kivoja ja sopivasti haastavia, vaikka syke nousee ja lihaksissa tuntuu. Erilaisia liikkeitä on treenissä 4-6 (ainakin tähän mennessä). Treeni tehdään kiertoharjoitteluna niin, että tehdään 30 sekuntia yhtä liikettä, 10 sekunnin tauko, ja sitten taas seuraava liike. Sarjojen välissä pidetään minuutin tauko. Kierroksia voi oman jaksamisen ja halun mukaan tehdä 4-6. Itse oon tehnyt nyt neljää ja viittä kierrosta, ihan sillä, etten hajota paikkoja heti alkuunsa.

Nyt voit muuten tilata treenin itselles alennettuun hintaan ja lisäksi on menossa kaverietu! Kannattaa käydä tutustumassa täällä jos Bikini HIIT Challenge kiinnostaa. Eka viikko takana, ja oon supertyytyväinen! Huomenna aamulla ajattelin katsoa, onko mitat muuttuneet viikossa vielä mihinkään. Parin viikon päästä katsellaankin sitten, miten koko treeniaika meni ja mitä muutoksia kropassa onkaan tuona aikana tapahtunut.

Liikunnallista loppuviikkoa teille tyypit!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti