Sivut

perjantai 16. tammikuuta 2015

Treeniä, treeniä!

Olen puhunut täällä monesti elämäntapojen muuttamisesta ja siitä, kuinka pääsin tavoitepainooni vuoden 2013 lopulla. Vuosi 2014 oli liikunnan kannalta taas melko hölläilevä, vaikka kävin juoksemassa melko säännöllisesti. Ruokailut hieman lipsuivat ja tämä näkyi kropassa turvotuksena. Paino ei onneksi noussut missään vaiheessa yli 56kg:n.

Marraskuun lopussa sain kaveriltani ilmaisen treenikuukauden Kuntoportille. En ollut oikeastaan ikinä käynyt missään saleilla tai ryhmäliikunnoissa, joten jännitin ihan hirveästi! Menin,koin ja ihastuin! Ryhmäliikunnat olivat monipuolisia ja pääsin tekemään lihaskuntoa ja pitkästä aikaa myös tanssimaan! Ilokseni sainkin vuoden lopussa Kuntoportin blogiyhteistyöhön kanssani.

Tänään sitten koittikin se suuri ja jännitetty päivä. Personal Trainerin tapaaminen! Jännitän uusien ihmisten tapaamista todella paljon ja jännitystä lisäsi se, etten oikeasti tiedä, mitä mun pitäisi salilla tehdä. Vastaanotossa mua odotti kuitenkin todella mukava tyyppi, Kaisa. Olin ollut aikaisemmin muutamalla Kaisan pitämällä ryhmäliikuntatunnilla, joten oli mukavaa, kun pt olikin jo edes vähän tuttu tyyppi.

Tein aluksi alkulämmittelyn ja sitten istuttiin Kaisan kanssa puhumaan tavoitteistani ja liikuntahistoriastani. Tavoitteenani on siis kiinteyttää reisiä,takapuolta ja vatsaa, joten päätettiin keskittyä isojen lihasryhmien treenaamiseen. Seuraavaksi koittikin se hetki, mitä olin jännännyt koko tapaamisen ajan. "Mennääs tonne salin puolelle!" Oon oikeasti tosi uuno salilla käymisen ja salilaitteiden kanssa. Kaisa onneksi näytti aina ensin, miten liike pitää missäkin laitteessa tehdä ja missä sen pitäisi tuntua.



Niinpä käytiinkin läpi koko mun treeniohjelma ja sainkin Kaisalta tosi paljon hyviä neuvoja ja vinkkejä! Nyt on kyllä paljon parempi mieli lähteä treenaamaan, kun joku on katsonut, että teen liikkeet oikein ja ollaan yhdessä katsottu, millaisia painoja kannattaa käyttää ja millaisia sarjoja teen.
Kolmen kuukauden päästä on treeniohjelman päivitys ja katsotaan taas, mitä koiruuksia keksitään!

Vaikka nautinkin suunnattomasti ryhmäliikunnoista,on kuitenkin kiva lisätä haastetta itselleen treenaamisessa. Itselleni haasteena on varmasti totutella treeniohjelmaan ja ylipäätänsä salilla käymiseen. Toisaalta, totuin ja vähän ehkä rakastuinkin juoksemiseen, joten miksi en tähän tottuisi salilla käymiseen?

Ajattelin tehdä teille postauksen myös ryhmäliikunnoista, joissa käyn!
Ja kiitos muuten kaikille, jotka olitte käyneet laittamassa yliopistopostaukseen juttuja, 
mitä haluatte yliopisto-opiskelusta tietää! Ihanaa viikonlopun alkua tyypit!

 


6 kommenttia:

  1. Noi ryhmäliikuntajutut mua kiinnostais, kiva kuulla et niistä on tulossa postausta! :) Houkuttas ite kovasti alotella jotai, mut toisaalta inhoon semmosta et joku siellä edessä paasaa että "nyt reippaammin!" tai "selkä suoremmaksi!". En tiedä onko ryhmäliikunnassa tommosta, mutta ainakin mun peruskouluaikanen harrastetanssi (jossa muuten kävin max pari kuukautta ton takia) ja koululiikunta on mulle jättäny tommosen mielikuvan - sikspä oon tyytyny tekemään erilaisia liikuntoja youtuben kautta kattomalla turvallisesti himassa :D Toki, eihän ne ohjaajat siellä varmaan pahaa tarkoita jos kommentoi asiakkaan suoritusta, mutta jotenkin..näh :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, no ei ainakaan Kuntoportilla oo sellasta ärsyttävää tsemppaamista ja ojentamista.:D Tai ite oon vaan kokenu sen hyvänä, että ku alkaa paikat olee jo niin väsyneitä ettei mitään jaksas tehä,ni joku tsemppaa et "enää kolme sekuntia!". Ja just en oo ainakaa ite kokenu, että ne on siellä kommentoimassa ketään vaan just korostetaan et jokainen tekee tavallaan..Tosin, jos tekniikka on täysin hakusessa ni pitäähän siihen puuttua, ettei satu mitään.Mut onneks mulle ei oo tultu kommentoimaan vielä mitään.:D

      Mutta joo teen noista ryhmäliikunnoista postausta lähinaikoina!!:) Ja mäkään en oo kyllä ollu mikää koululiikunta-fani.:D

      Poista
  2. Haha mä muistan kun menin ekaa kertaa personal trainerin tapaamiseen. Se kysy multa, onko mulla aiemmin ollu peeteetä? Ja minä mietin, että mikäköhän hitto se on :D Olin varmaan vielä enemmän pihalla silloin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha voi ei.:D Tuntuu kyllä, ettei nykysin pysy perässä kaikkien lyhenteiden ja muiden kanssa.:D

      Poista
  3. Määkin aloitin saleilun elokuussa ja oon jäänyt ihan koukkuun. Oon aina ollu aika uuno kaikessa, mut ku ammattilainen neuvoo ja katsoo et tekee oikein niin saa varmuutta ja alkaa tuntua ihan hyvältä. Välillä on toki huonoja päiviä mut aina salin jälkeen on hyvä ja onnistunu olo. Ryhmäliikuntaan en oo uskaltanut mennä, mut enskuussa alkaa tankotanssin starttikurssi, johon repäsin ja ilmoittaudun mukaan. Pelottaa mut oon aika innoisani :'D Hyvä et on liikuntamuotoja mullekkin kun aina koulussa inhosin liikuntaa.

    Kiva blogi, aloin muute seuraan! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Muaki pelotti kauheesti mennä ryhmäliikuntaan aluks! Onneks mulla oli kaveri mukana.:D Mut vähän hyvä et uskallat lähtee uusiin juttuihin mukaan! Kyl se varmana alkaa sujumaan!:) No joo se koululiikunta ei kyllä mua motivoinu kauheesti liikkumaan vapaa-ajalla.:D Onneks näin vanhemmiten voi korjata asian..

      Ja kiitos lukijaksi liittymisestä!

      Poista