Sivut

maanantai 21. heinäkuuta 2014

Laihtuminen on perseestä

Helteet iskivät sopivasti juuri,kun sain työt päätökseen. Eli hei hei työ t-paita ja farkkusortsit, terve vaan ihanat kesämekot ja hameet, joita olen hamstrannut pitkin talvea ja kevättä kirpputoreilta! Tai niinhän mä ajattelin.

Olinpa nimittäin ostanut mekot viime syksyn,talven ja kevään aikana. Juuri niihin aikoihin,kun sain viimeisetkin viitisen kiloa pudotettua. Kilojen pudotessa myös kroppa ehkä hitusen timmeytyi. Kun aloin innoissani kaivelemaan kaappeja kesämekkohurmiossani, huomasin, että KAIKKI ihanat mekot jotka olin ajatellut kesällä pukea päälleni,olivat auttamattomasti liian isoja.

Tästä seurasi välittömät IPR:t (itkupotkuraivarit siis), vaatteiden pahoinpitely,"laihtuminen on perseestä!!!"-huuto, ja Simolle muotishow jonka mantrana oli "kato,tääki on liian iso.Kato nyt,ei helvetti.Ihan hirveetä,siis kaikki liian isoja."Tämän jälkeen koin pienen masennuksen ja istuin vaatekasan keskellä apaattisena.

Okei,oli aika siirtyä tunnekeskeisestä ajattelusta järkiajatteluun. Great,oot laihtunut,ja se on oikeastikkin hienoa asia josta olen ylpeä. Vaate-episodin jälkeen olin vain kovin pettynyt, etten päässytkään pitämään ihania vaatteita,joista niin iloinen olin ollut. Onneksi nämä olivat kirpparivaatteita,joten rahaa ei sinänsä mennyt hukkaan. Ei varsinkaan,kun sain myytyä suuren osan eteenpäin.

Nyt on jo muutama käytännöllinen uusi kesämekko kaapissa ja ilman vaatteita ei ole tarvinnut olla. Tästä on opittu taas jotain uutta (älä osta vaatteita liian aikaisin TAI AINAKAAN dieetin aikana). Tässäpä teillekin ystäväiseni siis muutama vinkki.

Tästä myös seurasi ultimaattinen vaatekaappien tyhjennys: kaikki liian isot vaatteet mäkeen,kaikki vähän käyttämättömät myös. Raa'alla otteella kaikki turhuudet myyntiin. Ja kylläpä muuten kaappi näyttää tyhjältä!..
...kunnes tyhjän tilan täyttävät uudet,syksyn kouluvaatteet! ;)

Onko teillä samanlaisia IPR-tyyppisiä kokemuksia samasta asiasta?
Meinaatteko siivota vaatekaappeja syksykuteita varten?




14 kommenttia:

  1. Mä vähän veikkaan että kun mun bikinichallenge on ohi, mulla saattaa olla sama tilanne eessä. Tosin ehkä IPR ei oo eessä kun kiinteytymistä (en tykkää sanoa laihtumista) tässä kuitenkin tavoittelen. Mutta tosiaan, oon matkan varrella laihtunu kymmenisen kiloa ja ekoilla kerroilla hämmästys oli suuri kun ne vaatteet on oikeesti isoja. Muutama on myös huomaamatta jääny isoks kun paino ei oo enää laskenu, mutta kroppa on pienentyny.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jossain vaiheessa itelleki laihtumis-sana ei enää istunut,kun kiinteytymistä tässä haetaan.:)

      Poista
    2. Ainiin ja tsemppiä challengeen!:)

      Poista
  2. Kuulostaa tutulta, mäkin ostin viime syksynä uudet farkut, jotka oli hieman liian kireät siihen aikaan. Lopulta unohdin ne kaapin pohjalle ja löysin ne uudestaan keväällä. Olin laihtunut liikkuessa noin 5 kiloa myös ja farkut eivät sitten enää istuneetkaan -.- argh.

    Kyllä mä ainakin yleensä syksyisin vähän järjestelen kaappia, että kesävaatteet jos jossain muualla, jotta syksy- ja talvivaatteille jää enemmän tilaa. Ja itseasiassa sitä tilaa on aina erittäin paljon, koska kuka nyt syksy- ja talvivaatteita hamstrais mielummin kuin kesävaatteita??

    Ihanaa kesänjatkoo sulle :)

    http://www.six-feet-tall.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ei toi on niin tyhmää!! Mulla kävi sama homma yksien ihanien Vilan farkkujen kanssa,mitkä Simo oli vielä ostanu mulle.:/

      Poista
    2. Tabletti sekoo niin pitää vastata useassa osassa:

      Poista
    3. Mää kyllä aina friikkeydyn syksyllä sukkahousuihin ja neulepaitoihin. Ne on mun pahe.:)

      Poista
    4. Ja ihanaa kesänjatkoa sulle myös! Nyt loppuu tää kommenttitykitys!:D

      Poista
  3. Masennuksen aikana laihduin 9kg ja tuskailen nykyään kaikkien vaatteiden kanssa- kaikki on liian isoja ja näytän lähinnä teltalta. Nyt en taas halua ostaa uusia vaatteita, kun kasvatan lihasmassaa, joten tiedän et kohta taas kaikki ois liian pientä. Leikin hiphopparia siihen asti. :)

    VastaaPoista
  4. Ootkin joskus maininnut, mut missä oot koulus? Voitko tehä jonkun postauksen sun opiskeluist ja tulevast ammatist? :) muutenki entisist ja nykyisist ammattihaaveist. Muistaakseni liittyy jotenkin lasten kanssa työskentelyyn, joten sama ala kuin itelläkin!

    Hyvää kesänjatkoa! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olin Jyväskylän kristillisessä,valmistuin sieltä lastenohjaajaks.http://aurooraamurusko.blogspot.fi/2014/01/blog-post.html?m=0 ja tuolta löytyy niistä opinnoista tietoa. Nyt aloitan syksyllä yliopistossa lastentarhaopettaja opinnot,ja toki voin tehdä siitäkin postauksen,kun pääsen opintoihin sisälle.:) mitä haluaisit tietää niistä tai lastenohjaajaopinnoista vielä?

      Poista
    2. Ja voin toki tehdä ammattihaavepostauksen! Niitä tulee kaksi,toinen tälle alalle ja toinen musiikkialalle:)

      Poista
    3. Kiitos linkistä! Itekin alotan lastentarhanopettajan opinnot nyt syksyl Raumal :)

      Poista