Sivut

tiistai 11. maaliskuuta 2014

Run run run!


Joulukuussa kerroin teille prosessistani nimeltä laihdutus. Tai oikeastaan prosessista painonpudotus+terveelliset elämäntavat käyttöön. Tuolloinhan olin pudottanut vuodessa 12.5kg:aa (postauksen voit muuten lukea täältä). Moni sanoo, että vaikein vaihe painonpudotuksessa on pitää saavuttamansa paino. Itse voin kuitenkin sanoa, että minusta tämä on ollut se helpoin vaihe tässä prosessissa.Ainakin vielä tähän asti.

En tiedä, johtuuko tämä painon pitäminen kurissa siitä, etten ottanut mitään hullua laihiskuuria, vaan oikeasti OPETTELIN elämään hieman terveellisemmin ja liikkumaan. Siksi tykkään käyttää tästä enemmänkin sanaa elämäntapojen muutos, kun laihis.

Voin kuitenkin ylpeänä todeta, että paino on pysynyt 55 kg:ssa, mikä olikin tavoite. Itseasiassa, muutama viikko sitten (todella huonojen syömisten jälkeen (siis liian vähäisen syömisen)) vaa'an lukema näytti 52kg:aa.Säikähdin jopa hieman näin pientä lukemaa, ja tasoitin taas ruokarytmejäni.Nyt vaaka näyttää iloisesti aina 55 alkuista. Jee,hyvä minä!

Hieman laiska olen kuitenkin ollut. Viime torstaina kävin ensimmäisen kerran lenkillä viiteen viikkoon! Voisin syyttää tästä tauosta työssäoppimista, sen tuomaa työtä ja stressiä. Mutta en syytä,sillä vika on vain minussa itsessäni. Olisi ollut aikaa käydä lenkillä,mutta en käynyt. Viime torstaina kävin ja pystyin (onneksi) vielä juoksemaan saman reitin, kun viisi viikkoa aikaisemmin. Tauko kuitenkin kostautui helvetin kipeillä reisillä ja pohkeilla seuraavina päivinä. Tätä en säikähtänyt vaan olen käynyt urheasti lenkillä! Ja on muuten ollut taas mainio olo.

Tykkään juosta. Tykkään siitä, että jaksan juosta. Tykkään siitä, että voin katsoa järven toiselle puolelle ja ajatella, että minähän perhana jaksoin. Tykkään juosta nyt, kun kylmä ilma ja pakkanen ei ota kurkkuun.Tykkään siitä, että jalkakäytävät on kuivia. Tykkään siitä, kun tulee kevät.


Kuinka teillä on sujunut painon pitämisvaihe? Oletteko juoksu,kävelylenkki vai kuntosalityyppejä?

 



6 kommenttia:

  1. Ite suhtaudun laihduttamiseen niin, että niin kauan kun mun paino ei nouse (eli tippuu tai pysyy samassa) oon tyytyväinen. Mitä enemmän sitä painonpudotusta ressaa ja elää vaan sille, sen hankalampaa ja epämiellyttävämpää se on. Oon koittanut taas kevään tullen tehdä vähän pidempiä kävelylenkkejä esim. kameran kanssa niin saa jotakin liikuntaa ja harrastaa samalla mieleistä asiaa eli valokuvaamista. :)
    Oon monelta myös kuullut, että kun pääsee tavotepainoon niin päähän tulee joku ajatus, että ''JES! Nyt painan sopivasti ja voin taas syödä mitä tykkään'' :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo,itekki päätin et annan aikaa painon putoomiselle,koska nää " pudotan 10kiloo kahessa viikossa!!!!" :D tyyppiset laihduttajat sit repsahtaa takasi vanhoihin tapoihin nopeesti. Ja pitäis muistaa, että tasaantumisvaiheessa kroppa kerää helpommin sitä painoa takasin kuitenkin..

      Ja hyötyliikunnallahan on tosi iso merkitys painon kanssa. Ja ihana ku tulee kesä ni tulee muuteki oltua ulkona enempi!

      Poista
  2. Mäkin tykkään nykyään siitä että jaksan juosta, vaikka itse juoksemisesta en siltikään vielä tykkää :D Nyt kuitenkin kun aurinko taas paistelee niin ehkä opin tykkäämään siitäkin :) Tää oli tosi ihana postaus, piristi!

    Niin ja tuohon itse kysymykseen: Olen pudottanut painoa 10kg ja hyvin oon pysynyt tavoitteessa. Koska nykyään punttaan paljon niin paino on noussut parisen kiloa, mutta en laske sitä ns. lihomiseksi, sillä tiedän sen olevan lihasmassaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva, että piristi!:) Mä oon jopa alkanu tykkää juoksusta (pelottavaa!:D ). Ja todellaki,ei haittaa vaikka painoa tulis muutama kilo lisää,ku tietää että se on lihasmassaa.:) Tuossakin asiassa varmaan se mittanauha on parempi ku vaaka.:)

      Poista
  3. Ihanaa kun oon löytänyt juoksun ilon! ;) Ootko liittynyt heiaheia.com?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En oo,pitääpä tsekata.:) Ja kyllä iloisesti kirmailen ympäri Jyväsjärveä.:D

      Poista