Sivut

perjantai 21. maaliskuuta 2014

Mikä on kun ei taidot riitä,mikä on kun ei onnistu?

Tänään päätin olla rosvo raitapaitoineni ja pipoineni


Elämä voi ylättää. Positiivisuudessaan, kuin myös negatiivisuudessaan. Aina pitkän hyvän ja onnellisen jakson jälkeen niskaan sataa sitä kuuluisaa shaibaa. Ja yleensä täysin yllättäen. Niin kävi minulle tällä viikolla.

Kävipä nimittäin niin, että sunnuntaina minulle nousi kuume. Hölmönä ajattelin sen olevan perusflunssaa, joten sairastelin kotona maanantain ja tiistain. "Mainiota, nyt voin reippaana lähteä suorittamaan minulle annettua velvollisuutta,nimittäin työssäoppimista.Olenhan reipas pikku koululainen."- ajattelin vielä kipittäessäni pikkuisilla jaloillani kohti linjapysäkkiä. Pääsin töihin,olin töissä tunnin,olin kaksi. Sitten se yllätti.

Nenä vuotaa taukoamatta,päätä särkee,ääni lähtee,silmät kutisevat..Hetkonen,myös kädet ja kaula kutisee,hei, mä en saa henkeä,ahdistaa,mitä täällä tapahtuu.. No sehän olikin ihanainen ystäväni home, tai hänen melko hyvä ystävänsä muu sisäilmaongelma, joka minua tervehti noinkin iloisesti. Työpäivän jälkeen SOS MAYDAY MAYDAY- viestiä ryhmänohjaajalle: Se on palannut.

Kymmenen minuutin puhelu ryhmänohjaajan kanssa ja tuloksena kolmen viikon sairasloma. "Et mene töihin,et mene sinne sisätiloihin.Käyt tekemässä näytöt ja sitten lähdet heti pois."

Olen saanut homealtistuksen muutama vuosi sitten syksyllä eräässä työssäoppimispaikassa. Silloin tosin oireet olivat pahempia, sillä silloin aiheuttaja oli takuuvarma home. Paha sellainen. Kun pystyt repimään ihoasi iholaattoina kasvoiltasi,ollaan siinä pisteessä, ettei paljon naurata. Joka kerta top-jaksolle mentäessä pelkään hometta ja sitä, ettei top-jakso mene,niinkuin pitäisi. Nyt niin kävi. Mutta niin,nyt ei tarvitse miettiä syytä kolme viikkoa kestäneeseen äänen hajoiluun,sen lähtemiseen,tukkoisuuteen ja koko aikaiseen väsymykseen.Oireet + saikku =stressi on saapunut taloon!

Minua stressaa se, miten top-jakson arviointi menee, kun en ole töissä. Minua stressaa se, että ääni ei ole kunnossa,eikä se kestä yhtään laulamista. Stressiä lisää se, että äänitykset alkavat ensi viikolla. Stressaan siitä, että hartaasti odotetusta EP:stä tulee minun osaltani huono,enkä kehtaa myydä sitä enkä kehtaa kuunteluttaa sitä kenellekään. Minua stressaa ensi viikon muutto,maanantain promokuvaukset,tiistain Simon vuosinäyttö (MISSÄ PITÄISI LAULAA). Minua stressaa näyttötilaisuudet,mitkä alkavat ensi viikolla. Stressin poikasta on ollut ilmoilla tammikuun lopusta,sillä työssäoppimistahan tässä on nyt ollut kaksi peräkkäin.

En yleensä stressaannu. Ei ole asioita,mitkä saavat stressaamaan, mutta nyt tämä fiilis on kyllä melko vahvasti läsnä. Jopa niinkin vahvasti, että olen alkanut saamaan stressistä johtuvia sydämentykytyksiä. Se on hirveää,tuntuu, että kuristuu tai saa sydärin..Olisiko siis aika relata?Kyllä.

Tänään olen tehnyt kivoja juttuja. Kävin ostamassa kankaan valmistujaispukuun (siitä tulee violetti <3 ), kävin ravintolassa syömässä. Tulin kotikotiin, äiti värjäsi hiukset ja söin pizzaa. Minulla on puhdas jumpsuit ylläni ja aion kohta käpertyä Simosen kainaloon katsomaan elokuvaa. Maanantaina varaan ajan suolahoitolaan,suolahuoneeseen, että saan röörini kuntoon. Aion saada itseni kuntoon. Aion pakata ajoissa, sillä muuttohan on oikeesti tosi kiva juttu!

Ehkä se elämä rullaa eteenpäin ilman isompaa stressaamista. Ehkä asiat hoituvat,kaikesta selviää ja pääsen voittajana maaliin. Kyllä tämä tästä. Huomenna en stressaa, sen säästän sunnuntaille.


10 kommenttia:

  1. Oiii sulla on niin ihanan pirteet hiukset:--)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihi kiitos.:) Nyt on vielä vähän pirtsakammat kun pistettiin uutta väriä!

      Poista
  2. Tunnen monia kenellä on toi sama juttu ja se on oikeesti tosi tosi inhottavaa! Paranemisia sulle :-)!

    VastaaPoista
  3. oii olet niin kaunis niinkuin bannerisi :-) minunkin valmistujaismekko on violetti, tai oikeastaan sellainen aniliininpunainen:-D voih että, kauhea tuommone homejuttu ! kirjoitatkin muute sen verran mielenkiintoisesti et päätin liittyä sulle lukijaks.


    forangelseyes.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon!:) Violetti on ihana väri! Itseasiassa mun yo-mekko oli kans vähän sellainen aniliininpunavioletti! Toivottavasti lukijaksi liittyminen onnistuu,mulla ainakin blogger on herjannut liittymisiä tässä pari päivää..>:(

      Poista
  4. Ihanat hiukset! :o Jään seurailemaan sun blogia!

    VastaaPoista
  5. Toivottavasti nyt toi sun stressi helpottuu :)!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivotaan todellakin niin!:) Ehkä se tästä,kun alkaa muutossakin saamaan jotain konkreettista aikaiseksi!:)

      Poista