Sivut

perjantai 27. joulukuuta 2013

Joukkohysteria: alennusmyynnit

Se on jännä juttu, mistä asioista ihmiset voivat mennä täysin sekaisin. Niin sekaisin, että sitä voidaan kutsua jopa joukkohysteriaksi. Yleensä joukkohysteriaa aiheuttaa a.) kauppojen kiinni oleminen. Esimerkiksi pääsiäisen aikaan, kun kauppa on päivän tai kaksi suljettuna. Silloin ihmiset hamstraavat hullunkiilto silmissä ruokaa kärrykaupalla. Ihan kuin jossain maailmanlopun odottajat tv-sarjassa. Mummot tappelevat viimeisestä jauhelihapaketista niin, että tekohampaat lentelevät. Toinen joukkohysterian aiheuttaja on b.) alennusmyynnit.

Tänään olin mukana joukkohysteriassa. Aamulla heräsin varta vasten aiiikaisin ja kipitin pikku jalosillani Gina Tricotin eteen. Olin saanut joululahjaksi lahjakortin kyseiseen liikkeeseen ja ajattelin kerrankin panostaan ryysyihini. "No eipäs oo paljoo ihmisiä odottamassa"- ajattelin kun saavuin paikalle. Mutta siinä samassa silmänräpäyksessä kun kauppa aukesi,ihmismassa saapui ja vyöryi sisälle. Pyörin ihmismassassa kuin meritähti suurissa aalloissa (pyöriiks ne ees suurissa aalloissa? No anyway) enkä löytänyt tietä ulos. Sitten joku ystävällismielinen herrasmies tönäisi minua ja pääsin massan kierteestä pois. Olin selviytynyt. Suurin haaste oli vielä edessä. Olin selviytynyt ihmismassasta ja osasin melko ketterästi puikkelehtia ihmisten lomassa, mutta sisäinen alennushysteerikkoni heräsi eloon. "Osta osta osta!!! Vaikka et tosta paidasta niin kauheasti tykkäisikään" -ajatus kävi mielessäni. Sitten sanoin hysteerikolleni stop.

Viime vuoden tiukkistelu vaatteiden kanssa on opettanut jotain. Jos pystyn kirpputorivaatteilla elämään ja valitsemaan ne tarkasti, on tähän pystyttävä "oikeassa" kaupassakin. Ja siihen minä pystyin. Pysyin rauhallisena,enkä edes tuhlannut paljon! Lahjakortteihin jäi vielä rahaa ja itse joululahjarahastooni en joutunut koskemaan. Hyvä minä! Voisin taputtaa itseäni olalle onnistuneesta shoppailureissusta!

Shoppailureissulta jäi käteen:

 Gina Tricotista hopeiset ristikorvikset ja kahden sormen kultainen ristisormus



















Ihanan iso ja lämmin "kietaisuhuppari". Tässä on myös ihanan iso huppu! Olen tätä jo aikaisemminkin käynyt kuolailemassa ja nyt päätin sen ostaa. Huppari ei ollut alennuksessa, mutta mieluummin ostin nyt hitusen kalliimmalla vaatekappaleen, jota pidän, kuin monta paitaa joista en niin paljon tykkää.













































Seppälästä ripsentaivuttimet. Hipsu-sisko oli tällaiset ostanut ja kokeilin niitä. Ovat hyvät ja jämäkät!



























S-ryhmän lahjakortilla ostin ripsivärin ja hiusvärin. Olen yrittänyt hitusen vältellä Lumenen meikkituotteita, mutta siskon ja myyjän mainospuhe tästä ripsarista sai minut sortumaan. Olen huomannut ripsareissani pienen ongelman: ripset eivät pysy taivutettuina vaan oikenevat heti, kun lisään ripsaria. Vedenkestävät ripsarit eivät tätä niin suuresti kuulema tee. Huomenna tämä ripsari pääsee kokeiluun, katsotaan toimiiko!



















H&M:n lahjakortilla ostin itselleni nahkatakin. Vaikka eihän tuo aitoa nahkaa ole nähnytkään. Ostin viimeksi H&M:ltä nahkatakin,kun täytin 18. Samainen nahkis oli päälläni tänäänkin, ja täytyy sanoa, että se on kestänyt todella hyvin. Ei näytä siltä, että sitä on kohta viisi vuotta pidetty,jopa kovilla pakkasilla..

Aluksi ajattelin, että selässä oleva pääkallo on liian raju, mutta tarkemman tutkiskelun jälkeen se oli jollakin tavalla jopa söpö! Minä tykkään ja toivon tällekin takille pitkää ikää.

Ja lopuksi mun ehdoton lemppari näistä kaikista:





















































Isot leopardilököhousut! Olin ihastellut näitä H&M:llä jo kesällä,mutta en raaskinut ostaa.Nyt kuitenkin kaappasin ne itselleni! Ja voii viiiiiiitsit nää on ihanat! Niin mukavat jalassa! Ja niin minun näköiset ja oloiset. Kaisu kertoi että oli katsellut samoja housuja kaupassa, ja ajatellut että onpa Rooran näköiset housut. Hih!

Ainut tarpeellinen tuote, mikä jäi puuttumaan, oli kengät. Kiroan nämä minun pikkujaloset sinne alimpaan. Ehkäpä täytyy alkaa tsekkailemaan nettikauppoja..

Sain tänään myös kirpparilta armykuosisen takin. Takki on ehkä hitusen verran liian iso,mutta toisaalta, se ei tuon mallisessa takissa niin haittaa. Nyt odottelemaan hieman lämpimämpiä kelejä, että sitä voisi pitää..Menisihän se toki paitanakin sisällä..

Tänään pitäisi pakata kamat hitusen yli viikoksi,sillä huomenna suuntailen Kotkaan. Siellä olisi tarkoitus viettää loppuloma. Ajattelin kerrankin pakata järkevästi ja ajan kanssa,katsoa asukokonaisuudet yms. My ass, kuitenkin pakkaan aamulla kiirreessä (niinkun aina..)

Iltasella Krista tulee tähän meille,värjää mun pään ja syödään herkkuja! Sitä ennen olisi myös siivottava..

Kävittekö te alennusmyynneissä ja tarttuiko mitään matkaan?

-A-


8 kommenttia:

  1. :) MYÖNNETÄÄN joukkohysteria täällä :) Alotin ensimmäisenä nettiostostelun myöhään illasta ja löysin kahdet kengät,jotka lähti tilaukseen. Sen jälkeen hetken mietinnän jälkeen aloin metsästää takkia netistä ja pistin tilaukseen :) Nyt tulin juuri kauppakeskuksesta parin paidan kanssa ja korun,jos nyt riittäis,ennen kun rahat on käytetty. Ainiin,kävinhän minä hmltä tilaamassa myös... nyt on lopetettava!! Suurin osa näistä kyllä tarpeellisia,odottanut aleja.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kunpa kaikki vaan osais ostaa niitä hyödyllisiä juttuja sieltä alesta..Tosin,eipä siinä jos rahaa on,niin onhan se kiva ostaa välillä jotain tarpeetontakin!:) Saa nähä miten huomenna käy,ku mennään Kouvolan lähellä olevaan Veturiin..Sieltä saattaapi sit tarttua taas jotain mukaan..:D

      Poista
  2. Kirjotat tosi hyvin :)! Tota tekstiä oli kiva lukea, eikä tuntunut yhtään tylsältä. Ja kivoja ostoksia :)

    http://josefiina-shine-a-light.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos!:) Kiva saada tekstistäki palautetta,kun yleensä se palaute rajoittuu aika paljon kuviin!

      Poista
  3. mulla on hyvä kikka millä ripset pysyy koko päivän ihan taivutettuina! pidä ripsientaivutinta kuuman juoksevan veden alla sen aikaa että se kuumenee, ja käännä ripset taittamalla taivuttimia ylöspäin. toimii varmasti :)
    t. pinja

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei vitsit,pitääpä kokeilla! Kiitti vinkistä!

      Poista
  4. Kivoja löytöjä sulla! Kattelin tota samaa takkia ja housuja H&M:ssä, mut takista aattelin et mulla kuitenkin on jo sellanen perus ohut musta bikertakki etten tarvitse vaikka onhan toi kuvio hemmetin hieno! Housuja oli sit taas jälellä vaan isompia kokoja ja aattelin et tollanen löysä malli kun on vielä kyseessä niin ois ollu liian isot mulle D: Ehkä vaan hyvä niin säästy sekin 7 € :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi takki on kyl kiva! Ja onneks osu kohalle kun toi Simo on ominu mun takin itelleen:D nyt ei tartte tapella siitäkää. Ja noi housut on mun uus rakkaus! Kokeilin kans tänään mustia tollasia M kokoo ja meinas tippuu jalasta..:( mut onneks on sentää nuo

      Poista